11 mai 2014

PAINE PUFOASA PENTRU COPII SI NU NUMAI!

Un pic mai complicata reteta, insa ceva mai rapida. Rezultatul? o paine fina, cu un gust echilibrat, nici prea dulce nici acrisoara, apreciata de copii si nu numai. Foarte buna pentru sandwich...

RETETA:
Preferment:
440 gr. maia salbatica 100% hidratare
4 gr. Alnatura Backhefe (drojdie Bio) se gaseste la dm
45 gr. faina (de tara - am pus eu)
225 gr. lapte caldut

Toate se amesteca si se lasa cca. 30 de minute, sa se inspumeze.

Aluatul

Preferment
835 gr. faina
273 gr. apa calduta
66 gr. unt
22 gr. miere
1 pliculet drojdie  Alnatura Backhefe (drojdie Bio) se gaseste la dm!
21 gr. sare neiodata


http://www.twmagicone.ro/images/uploaded/52769ac55afe8.jpg
Se amesteca prefermentul cu faina + apa calduta+drojdia si se lasa la autolyse cca. 30 de min. dupa care se adauga sarea. Se framinta si se relaxeaza aluatul 10 min. Se adauga mierea (moale putin cite putin). Se relaxeaza aluatul 10 min. Se adauga treptat apoi untul moale dar netopit! pina se incorporeaza tot si se framinta bine. 

Se acopera vasul - eu am folosit vasul de la Tupperware, Bolul mixer (5L) care avantajeaza procesul de dospire a aluatului in sensul ca se inchide ermetic si pastreaza tempertaura introdusa in aluat. Cind dospirea e gata capacul sare.

Cind aluatul a dospit, l-am aranjat in tavi. Ideal e sa ai o tava cu capac, eu nu am, as fi vrut sa fac painea asta patrata. Am pus o alta tava deasupra celor doua...insa m-am temut ca aluatul va creste prea mult in cuptor si am indepartat-o. 
 
Oricum painea a iesit suuuper bine, foarte elastica, gustoasa, frumos mirositoare, pufoasa. Am copt-o cca. 45 de minute (am incercat-o cu scobitoarea), am extras-o imediat din tavi si am acoperit-o cu prosopul. Ma fascinau mirosul si aburul care ieseau prin prosop...voi repeta cu siguranta acesta reteta, iese o paine minunata si recomand cu caldura formula.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu