14 mai 2014

LANGOSI PUFOSI

...o eroare pe care am produs-o din cauza oboselii...a condus la obtinerea unei cantitati mult mai mare de aluat. Proiectasem deja o paine simpla, pregatind maiaua...iar in momentul in care am ajuns la apa ...am realizat ca adaugasem prea multa :(
Un calcul rapid a readus echilibrul aluatului insa cum logic era de asteptat, am obtinut o cantitate mult mai mare. Ce sa fac cu ea, ma tot invirteam si ma gindeam...si in cele din urma, scanind un pic frigiderul...am zarit niste cascaval, iaurt, ceapa, usturoi...si mi-a incoltit imediat ideea de LANGOSI...nu mai facusem de mult timp. 
Reteta:
Maia salbatica 100% hidratare - 150 gr.
Drojdie Bio uscata Backhefe Alnatura 1 plic. (se gaseste la dm)
Apa calduta - 600 ml.
Faina - 900 gr.
Sare - 20 gr.

Cum am procedat?
Am amestecat maiaua direct din frigider +150 ml apa calduta + 150 gr. faina + drojdia uscata si am lasat sa se inspumeze bine totul. Nu stiu exact cit a durat, caci am plecat de acasa...iar pe seara cind am ajuns era totul ok...Am adaugat restul cantitatilor ramase, mai putin sarea si am mixat  timp de 10 minute. Am lasat aluatul sa se relaxeze aproximativ 30 de minute dupa care am adaugat si incorporat sarea. Timp de o 2 ore am repetat seria framintarilor cu SF din 30 in 30 de minute...si am bagat aluatul in frigider. A doua zi am produs din el o paine suuperbuna si 8 langosi...pe unii i-am servit cu iaurt si cascaval, ceapa si usturoi verde...altii cu dulceata si gem...o nebunie. Ies foarte fragezi si pufosi si sint tare buni calzi.
Cum am zamislit langosii?? pentru cine nu stie...se rupe din aluat o bucata nu foarte mare, se unge cu putin ulei si se intinde pe o farfurie. Alaturi am incins tigaia cu ulei si i-am prajit la foc moderat fara sa-i ard ;) Se servesc calzi. Atentie la silueta! sint atit de buni...incit iti vine sa maninici unul dupa altul. Eu ii infulec imediat ce-i scot din tigaie...Tigaia e de vina nu-i asa????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu