11 mar. 2014

UN ALT COZONAC :)))

...dupa ce am aflat ca e posibil sa faci si cozonac cu maia salbatica am asteptat cu nerabdare momentul in care sa-l incerc ...am studiat profund problema, am inteles, am calculat si transformat maiaua mea  100% hidratare in maia cu 50% ...si am inceput. Am parcurs toti pasii, zimbind cind imi dadeam seama de diferenta care aparea intre ceea ce facusem in trecut si ce faceam acum...incercam de fapt o reteta mult asemanatoare cu a mea, insa metoda cu totul alta. Toate ingredientele se pun in mod separat, in timpi diferiti, cu pauze de relaxare pentru aluat. Iar punctul culminant!!!...a fost cind...dupa atita truda metoda spune „Stop, aluatul trebuie tinut in frigider 10-15 ore” ...asta chiar contrazicea definitiv vechea metoda cind incingeam bucataria la maxim, inchideam usile si geamurile si, asteptam o zi sa-mi creasca cozonacul.  Am clipit nervos, am deschis usa larg de la frigider, l-am introdus pe „individ” si i-am programat o intilnire a doua zi la temperatura camerei...;(
dupa coacere ;)
In zori, resemnata in fata unei astfel de metode pe care imi propusesem s-o urmez fara sa deviez cu o secunda macar, de data aceasta, cu ochii larg deschisi,...cu mina intinsa catre usa frigiderului mi-am extras opera....un aluat beton din care abia puteam sa rup.  L-am intins cu palmele si am uns cu niste crema de ciocolata fara sa ma ostenesc macar sa fac o umplutura mai nobila. L-am rulat rapid si l-am pus intr-o forma de silicon cu gindul sa uit de el pentru vreo 4-5 ore...si am uitat, chiar am plecat de acasa, nici macar o privire in urma mea...
La intoarcere semnele erau dintre cele mai bune...aluatul crescuse un pic peste tava, la temperatura camerei de cca 20 grade. Am incins cuptorul si l-am pus la copt. Era atit de frumos, nu-mi venea sa cred...gindindu-ma la conditiile deloc speciale in care l-am plamadit. O minune! Sarmanul, cind a dat de caldura din cuptor a crescut inca o data cit tava...uimitor! maiaua mea isi facuse treaba...mi-au tisnit instantaneu cele mai bune si curate ginduri de multumire catre o persoana pe care desi nu o cunosc personal a pus la dispozitia noastra un studiu personal pe care ni-l impartaseste cu mare drag.
micul monstru

Pentru reteta si indicatii:
de studiat video   aici
si link la codruta
conversia maielei se poate studia aici


maiaua (alba) 50% hidratare se incorporeaza in aluat




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu