11 mai 2014

PAINE MEDITERANEANA CU MAIA SALBATICA



O paine deosebita, pe care am realizat-o numai cu ingrediente aduse din Grecia, faina, maslinele si uleiul...aromele originale care au dictat  gustul acestei paini. Cine are ocazia de a face o excursie, concediu, sau orice poate fi posibil pe taramul acestei tari...sa stiti ca merita sa va ginditi la o astfel de paine pentru acasa...






RETETA:
Maia salbatica 100% hidratare 200 gr.
Apa calduta : 400 gr.
Faina : 600 gr.
Sare neiodata: 14 gr.
Ulei de masline extravirgin:  2 LG
Masline fara samburi 20 buc.

Am amestecat maiaua cu apa si faina si le-am lasat cca 20 de minute pentru autolyse.
Am adaugat sarea si am framintat din ora in ora pina m-am culcat ;)... Cind aluatul e format se adauga uleiul, se incorporeaza si la sfarsit maslinele.
Totul se comporta excelent.
De obicei eu proiectez painea seara, pentru a o lasa peste noapte in frigider iar a doua zi sa o pot coace linistita.
Mi s-a parut o paine deosebita, cu un gust exotic si original, pe care eu cu siguranta o voi mai incerca, poate sub alta formula...caci inca mai am si ulei si masline....de acolo.;)

Posidi - Kassandra, Greece....visam la o paine cu iz de masline...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu