22 feb. 2014

COVRIGII DE ACASA

Odata ce incepi sa te joci prin bucatarie cu maiaua (chiar ea!), cu aluatul, atunci cind le ai....si mai treci si prin centru unde-ti  muta nasul toate covrigariile si patiseriile...te gindesti...oare pot sa fac si eu? ei cum nu? Dau timpul un pic inapoi, imi amintesc cum mama ne facea covrigii acasa, citesc un pic dintr-o micuta, tare micuta carticica niste retete de covrigi pe care le adaptez rapid la cunostintele mele actuale si la mica-mi experienta...si incep. Ce am eu acum si nu aveau ei? Am maiaua salbatica si niste vase mai sofisticate de la Tupperware in care-mi plamadesc aluatul si care ma ajuta, datorita proprietatilor lor, in primul rind sa pastrez o temperatura optima dospirii. Am folosit bolul Nuovo Clasici unde am asigurat aluatului conditii de crestere de 5 stele :).
Bolul Nuovo Clasici
Aluatul l-am facut din 150 gr de maia salbatica, 300 ml apa, 450 gr de faina , 10 gr de sare. L-am lasat peste noapte in frigider, dimineata l-am scos si l-am mai lasat vreo ora pe masa, dupa care am inceput sa modelez covrigii dupa cum imi imginam eu ca trebuie sa arate...Poate ca nu stiati, dar covrigii trebuie opariti vreo 2-5 minute intr-un sirop care se face din 2-3 linguri de zahar ars si un litru de apa (sau daca pare prea putin dublati cantitatea). Acest sirop se lasa la fiert apoi se introduc covrigii pentru citeva minute. Cind se vor ridica la suprafata se pot scoate din sirop. In tot acest timp ei vor capata o crusta datorita careia vor deveni luciosi cind vor fi copti.
zaharul se topeste
siropul se fierbe
Se scurg, se pun in tava de copt putin unsa, se presara cu mac sau susan, putina sare (neiodata!) si se introduc in cuptorul incins.  Dupa 35-40 de minute ar trebui sa fie gata, stati cu ochii pe ei sa nu se arda si serviti-i calduti. Sint minunati!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu