28 oct. 2017

BRIOSE anti nervi

M-am enervat!..am venit, nu spun de unde, ca se prinde lumea...insa ce pot dezvalui e ca am ajuns acasa foooarte hotarita sa fac ceva bun...dar bun pentru ca, la ce participasem cu citeva ore in urma m-a convins!...da, sint ferm convinsa ca ce este facut in casa e bun facut, mult mai sanatos, mai atractiv si chiar distractiv! 
Draga Raftul bunicii, am accesat cu mare interes cadoul de la voi...functioneaza perfect! Am facut niste briose frumoase, gustoase..tocmai bune la cafea sau un ceai caldut...am schimbat chiar  si reteta! Si pentru ca ma tot  laud, o pun la dispozitie:
500 gr. faina
6 oua
350 gr. zahar
200 gr, unt
200 ml lapte
1/2 lg. sare neiodata
1/2 pachetel de praf de copt
1/ 2 pachetel de amoniu pentru prajituri
2 pliculete zahar vanilat
esenta de rom citeva picaturi
2 lg. cu virf de coaja de portocala, lamaie
50 gr caju zdrobit
fructe din dulceata pentru decor.
Tips: in faina am amestecat praful de copt si amoniul pentru prajituri

Cum le-am construit? cu drag si multa rabdare...
Am separat albusurile de galbenusuri. Am batut spuma cu mixerul (care are in dotare un tel micut)  albusurile, apoi am adaugat treptat zaharul si zaharul vanilat, rom si am continuat sa le mixez pina am obtinut o spuma ferma.  
Separat, am amestecat galbenusurile cu sare, coaja de lamaie si le-am introdus  in untul moale frecat la temperatura camerei. Usor am inceput sa adaug faina si lapte (caldut) pina cind am obtinut o pasta moale care se preta a fi amestecata cu albusurile batute spuma...nu am pus toata cantitatea de faina, ci doar pina am obtinut pasta despre care am scris. Am inceput sa le amestec usor, dupa care am adaugat restul de faina...si am continuat sa amestec usor, usor... Cind aluatul a devenit vizibil omogen am pus citeva bucatele de rahat, merisor, caju zdrobit...se pot pune si nuci, stafide,bucatele de ciocolata dar eu nu am avut in acel moment...
Se pot orna dupa preferinte..eu le-am pus in motz cite o cireasa din dulceata, iar pe unele am presarat caju zdrobit.
Am pus aluatul in tava pentru briose in hirtiutele speciale, am preincalzit cuptorul la 180 grade C si le-am copt pentru cca 30 de minute...
Chiar m-am calmat! iar cind le-am mincat...m-am lins pe degete la propriu!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu