3 ian. 2015

MERE IN ALUAT CU MAIA SALBATICA

Exista un moment in care simti nevoia sa ai un altfel de desert, mai simplu, mai usor si mai ales putin dulce...pe care sa-l asortezi la un ceai bun si aromat, de ce nu, tot cu scortisoara...un ceai fierbinte, binevenit intr-o zi geroasa de iarna...nu conteaza cind...dimineata sau..un pic mai tirziu..."ceaiul de la ora 5..."
Nu e o reteta usoara daca iti propui s-o faci de la A la Z...asa cum am facut eu aici...in sensul ca am ales de data aceasta sa fac un aluat cu maia salbatica, laminat nu cu unt, ci cu untura...asa am vrut eu, in primul rind pentru ca nu am incercat niciodata aceasta varianta si in al doilea rind, am sperat ca untura topita si racita  se va comporta mult mai domestic in aluat decit untul. Si asa a fost. Insir imediat si reteta pe care am urmat-o.
Aluat
Maia salbatica 100% hidratare 640 gr.
Faina 724 gr.
Lapte 260 gr.
Sare 20 gr.
Untura 44 gr.
Untura pentru laminare 287 gr.
13 mere nu prea mari
Scortisoara si zahar dupa gust

Metoda: 
Se amesteca toate ingredientele in ordinea enumerata (in afara de cele 287 gr de untura) cu pauze de cca. 20 de min. intre ele, timp in care si aluatul se odihneste. Se lasa la rece cca 1 ora, dupa care se fac impaturiri  (3-4) cu untura, ca  la aluatul frantuzesc. Am lasat peste noapte aluatul in frigider iar a doua zi l-am intins cca 5 mm grosime, am taiat patratele apte sa-mi acopere merele...si apoi am urmat metoda de aici: mere in aluat

Succes!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu