20 feb. 2014

PAINE URIASA



Da, asa a iesit...o paine uriasa. Maiaua mea turbata (chiar ea!) - asa o voi numi de acum in colo, dorea sa fie folosita, asa ca am decis sa o intrebuintez la maxim. Mai pot numi painea asta "Paine la ochiometru" pentru ca efectiv nu am mai tinut cont de nimik, am pus maia, am adaugat putina faina cit sa rezulte un aluat potrivit si putina sare...as fi putut sa cintaresc totul, insa pur si simplu am vrut sa scap de maia si chiar eram curioasa sa vad ce o sa iasa....nimic rau de altfel, am lasat totusi aluatul in frigider timp de o noapte si s-a comportat excelent.

Pentru cine nu intelege exact ce am facut...pot explica un pic. Detin o maia superba din care fac de obicei painea urmind retete exacte, insa de fiecare data cind o hranesc, o parte din ea trebuie sa o inlatur....unii o arunca, eu nu,...asa ca de ceva timp am strins-o intr-un bidon de 5 litri...si pentru ca evoluase atit de frumos si acolo (hranind-o si pe ea din cind in cind..)...m-am hotarit s-o folosesc. Pentru cine face painea cu maia salbatica eu recomand sa nu arunce nimic, caci idei de a o folosi exista o multime...numai timp sa ai si vointa. Aluatul obtinut este un aluat fermentat, mult mai sanatos. se poate face din el orice va trece prin cap...chiar acum mi-a venit ideea de langosi unguresti....cu siguranta ii voi crea cit de curind.
O alta paine de casa 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu