28 sept. 2013

Prajitura cu visine (pentru Mos Craciun sau oricare alt mos vreti voi)

Povestea cu visine...asa numeste mama aceasta prajitura sau Prajitura lui Mos Craciun, caci noi o facem de obicei cind vine mosu’. Intotdeauna l-am dat pe spate si am reusit sa-l tinem cit mai mult linga noi si sa-i golim sacul ;) E o prajitura foarte aspectuasa si mai ales gustoasa si rafinata. Eu o pun la concurenta cu cozonacul si cu merele in aluat, tinind cont de aspectul lor.

Aluat:
1 pahar de smantina
1 pachet de margarina ( unt )
3 pahare de faina
1 lingurita cu bicarbonat stins cu putin otet

Crema:  se bate smantina cu zaharul si esenta pina rezulta aproape o frisca. Nucile se presara intre rulouri in timp ce le stratificam si la ornat.

1 kg smantina
2 pahare de zahar ( pudra )
200 gr nuci zdrobite cu sucitorul
Esenta de migdale

Pentru aluat ...Se framinta un pic toate ingredientele si se lasa la frigider 3-4 ore...sau ma putin...eu nu am avut atita rabdare...Dupa care se fac 10 rulouri lungi cit tava de copt, le vom umple cu visine din dulceata ( pot fi struguri, capsuni, cirese...). Le introduc la cuptor si  stau cu ochii pe ele sa nu se arda, ele trebuie sa sa rumeneasca doar, sa fie aurii. Dupa ce s-au copt, le las sa se raceasca, dupa care incep sa construiesc din ele o prisma triunghiulara dupa cum urmeaza:

Se aseaza 4 rulouri in baza unul linga altul deasupra carora se pune un strat de crema si nuci zdrobite, apoi se pun deasupra lor intercalat inca 3 rulouri care se ung la rindul lor cu creama, apoi inca 2 deasupra unse si ele, si apoi ultimul...rezultatul va fi o prisma triunghiulara pe care o vom imbraca cu restul de crema, si daca dorim un aspect mai rafinat se poate imbraca totul in frisca si se orneaza dupa imaginatie. Prajitura se va lasa la rece, si se va taia in mare secret pentru ca e tare buna...felia rezultata va fi in forma de triunghi cu visine in interior. Eu nu am mai apucat sa-i fac poza...din motive care pot fi intuite...Cu prima ocazie va apare si felia taiata...


....fructele din dulceata se aseaza in sir indian in rulouri..

sint necesare 10 rulouri pentru a crea prisma prajiturii

rulourile se rumenesc cu blindete...si

...si  se lipesc intre ele cu crema...
geometria prajiturii; 4,3,2,1. asa se vor aseza rulourile pina rezulta prisma ;)

4 comentarii:

  1. Adriana Nitu16 decembrie, 2013

    Te pup, sunt eu, Adriana Nitu("mamaie"- fosta, caacum am intinerit si nu mi se mai spune asa....)!!! Ce, te-ai apucat de bucatareala? Nu te stiam pasionata...Am o intrebare : aceasta prajitura nu se poate face cu visine congelate? Sau sunt prea acrisoare? Te pup si astept raspuns...Ce-ti face frumusetea de fata?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ma distrez cu ai mei prin casa, ma dau gospodina si ma fac iubita pe tema asta ;)...si apoi...sint niste chestii pe care pur si simplu vreau sa le dau si la altii sa le incerce daca nu sint pe linga mine sa le guste.
    Sigur ca poti folosi orice fel de fructe, si congelate, insa cele din dulceata sint mai dulci...acum depinde cum preferi. Daca ai o frisca dulce si fructe congelate, se echilibreaza gustul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-aduc aminte ca mi-ai spus de prajitura asta, dar am uitat de ea. Mersi ca ai postat reteta. Abia astept sa o fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fa-o si trimite dovada!...eu nu am apucat sa fotografiez felia triunghiulara...termitele ma doboara!

    RăspundețiȘtergere