31 ian. 2016

DULCE SAU SARAT?

 De multe ori ma intreb ce vreau...dulce sau sarat? ...eu!...sarat...
insa apar si voci care striga invers..asa ca m-am hotarit destul de repede: papanasi cu dulceata de trandifiri si niste saratele...de data asta cu brinza de burduf de Ciumani...da, da, da...stiu ca multi se intreaba ce e Ciumani...e un loc minunat! spun eu, ...restul puteti afla si voi!

Papanasi cu dulceata de trandafiri...delicati si plini de savoare...
Se pot face din orice aluat de gogosi...eu am optat pentru cel cu maia salbatica si se pot servi cu orice fel de dulceata:

200 gr maia salbatica 100 % hidratare (sau 21 gr. de drojdie uscata)
750 gr. faina
150 ml apa calduta
210 gr. lapte caldut
sirop de stevie (sau 150 gr de zahar)
15 gr. sare
3 oua
45 de gr. unt moale
vanilie 3 pliculete
esenta de rom
coaja de portocala

Se amesteca prefermentul cu tot lichidul din reteta, se adauga faina si se lasa 10 min. Se adauga apoi cele 2 oua, siropul de stevie (dupa gust) sau zaharul, aromele si se framinta bine. Dupa 10 min se adauga untul topit si la sfirsit sarea. 
Aluatul se va lasa la crescut, dupa care se va trece la formarea si prajirea gogosilor. Eu le-am facut cu gaura in mijoc unde am pus biluta rezultata din decupare, am inconjurat-o cu dulceata de trandafiri - productie proprie - ;) si am ornat frumos cu frisca naturala.

Saratelele sint la ordinea zilei, le iubesc si le caut zi de zi...reteta exista de mult timp pe blog, insa in functie de calitatea brinzei ele difera la gust si uneori aspect. Saratelele de azi au iesit superbe! si deosebit de gustoase pentru ca am folosit o brinza de burduf unica dupa parerea mea, pe care procurat-o de la Ciumani...daca veti trece cumva prin zona nu ezitati sa intrebati de  acest produs la ciobani...!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu