23 mar. 2014

TORT "BOMBONICI"

Nimic simplu, dar nu imposibil. Un tort dedicat (La multi ani, Dan!), elaborat, cu multe aplauze ;) Ma bucur nespus ca a placut si promit ca mai fac, dar nu atit de curind...va trebui sa uit un pic..Acum voi incerca doar, sa-mi amintesc ce am pus in el, caci nu am urmat o reteta speciala...am combinat doua tipuri de crema, cu  frisca si un blat de cacao...am ornat cu niste bomboane care mi s-au parut frumoase..dar care erau si foarte bune.. cu alune...mmmmm!

Sa incepem cu blatul:

2 pachete de unt
...si in sectiune...;)
800 gr. zahar
8 LG de cacao
2 cescute de lapte
400 gr. faina
coaja de lamaie - portocala
2 lg de praf de copt
8 oua - separat albus de galbenus
1/ 2 lg sare
300 gr stafide (optional)  eu am pus!)
esenta de rom
2 pliculete de zahar vanilat

Intr-o cratita se pune untul cu zaharul. cacao se dizolva in lapte si se toarna in cratita, se pune pe foc mic, se amesteca continuu pina clocoteste putin, apoi se da deoparte si se lasa totul la racit.  Cind compozitia este apropae rece se adauga pe rind galbenusurile, se incorporeaza dupa care se pune treptat faina. Se pune praful de copt stins cu 2 lingurite de otet sau lamaie, si se amesteca toate ingredientele. Albusurile se bat spuma impreuna cu un praf de sare si se adauga la sfirsit + stafidele + aromele (rom, vanilie).
Se toarna compozitia in forma de copt si se introduce in cuptorul incins unde se va lasa cca. 1 ora. Se probeaza daca s-a copt cu o scobitoare - aceasta trebuie sa ramina uscata dupa ce o extrageti din blat.
Dupa ce blatul se raceste se taie in 3 felii rotunde.

Crema alba:
1 pachet de unt
nuca de cocos cca 200gr..sau mai putin...dupa cum va place
200gr. de zahar pudra
zahar vanilat si putina esenta de rom
Se amesteca toate astfel incit sa obtineti consistenta unei creme care se poate intinde pe blat...atentie la nuca de cocos...daca e prea multa, crema nu se va mai intinde usor...

Crema de cacao - cea cu care am imbracat tortul si in care am infipt bomboanele...
o cana de zahar,
5 linguri cacao,
1 pachet unt 80% grasime,
2 linguri faina,
6 galbenusuri,
2 oua intregi.
Se amesteca zaharul cu cacao, se adauga galbenusurile, 2 oua si faina si se fierbe compozitia la foc domol amestecandu-se bine. Se tine pe foc pana se ingroasa. Cind se raceste se adauga treptat untul (care trebuie sa fie moale) - la temperatura camerei.

Frisca:
400 gr frisca naturala
4 LG zahar pudra
2 pliculete de intaritor de frisca
2 pliculete de zahar vanilat
esenta de rom

Se pun toate intr-un castron si se bat continuu pina frisca devine ferma buna de pus pe tort.
Pentru ornat am cumparat bomboane cu alune 800gr.

Tips: Reteta se poate injumatati...iese un tort destul de mare din cantitatile date..il proiectati in functie de numarul celor care il vor devora si nr. de zile in care il puneti la dispozitie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu